donderdag 19 maart 2015

Licht, lucht en leven, zijn door liefde verbonden, maar wat als de liefde ontbreekt en je niets leert van alles wat je meemaakt?

'Zes dingen die u moet weten op donderdag 19 maart'

"Wat gaat er donderdag in ieder geval gebeuren? Hieronder de hoofdpunten uit de nieuwsagenda van 19 maart 2015.

Uiteraard kunt u al deze nieuwsverhalen blijven volgen op NU.nl. Een pushbericht ontvangen? Klik dan in de NU.nl-app onder dit bericht op een van de onderwerpen en kies 'mijn nieuws + pushbericht'.  

Klik hier om u in te schrijven voor de nieuwsupdate (mail) om 12.00 uur 

1. Uitslagen Provinciale Statenverkiezingen

Naar verwachting zijn in de loop van donderdag alle uitslagen van de Provinciale Statenverkiezingen bekend. Volgens de exitpolls wordt het een nek-aan-nekrace tussen CDA en VVD, en behaalt de coalitie van VVD en PvdA samen met de gedoogpartijen D66, CU en SGP geen meerderheid in de Eerste Kamer.

De Statenleden (de provinciale volksvertegenwoordigers die het beleid van de provincie bepalen) kiezen vervolgens op 26 mei de leden van de Eerste Kamer.

Zie ook: Exitpoll: VVD en CDA grootste bij Provinciale Statenverkiezingen/ Politieke reacties

En: Verkiezingen achter de rug, hoe nu verder? 

Zie ook: De uitslagen van de provinciale verkiezingen


Weer en verkeer 

Donderdagochtend trekken de wolkenvelden langzaam zuidwaarts weg en daarna schijnt de zon geregeld, maar vooral in het noorden. Het wordt 8 tot 14 graden bij een matige noordelijke wind. Het blijft op de meest plaatsen droog. 

Voor de ochtendspits worden geen bijzonderheden verwacht. Wel waarschuwt de ANWB dat het donderdag meestal een van de drukkere ochtendspitsen van de week is." 
De dag na de verkiezingen, de dag waarbij de ene partij in een euforie stemming verkeert, terwijl de ander met een kater zit. En zoals je wellicht in de diverse programma's of op het nieuws hebt kunnen zien, wordt het er niet gemakkelijker op. Daarom mag je ook vandaag weer helemaal zelf beslissen of je alle informatie die onder de link http://www.nu.nl/dvn/4013737/zes-dingen-u-moet-weten-donderdag-19-maart.html  te vinden is wilt lezen. En daarbij kun en mag je zelf beslissen of je het nieuws tot je door laat dringen, je enige moeite doet om het te begrijpen of wanneer je er enigszins iets van snapt wat het met je doet. Dit laatste, of het iets met je doet, of dat jij je leven laat leiden door het nieuws en de daarin genoemde items. 

Items, onderwerpen, personen, mensen, gebeurtenissen, waarvan de één mooi, de ander totaal onbegrijpelijk en weer een derde zo afschuwelijk, dat je eigenlijk niet snapt hoe het mogelijk is in een wereld waar God ooit het startsein voor heeft gegeven. Waar ging het mis? Wat doet het er nu nog toe, dat het ooit mis is gegaan, tenzij we het nog kunnen wijzigen? Tenzij we ervan hebben geleerd en ervoor zouden kunnen zorgen, dat dit soort dingen nooit meer zouden kunnen gebeuren. Gebeuren, plaatsvinden, plaatshebben. Want dat dit de reden is waarom dingen gebeuren, en de geschiedenis zich herhaalt, komt omdat dat wat er gebeurd is een plaats heeft opgeeist, een plaats heeft gevonden, een plaats heeft. En bij het laatste kan ik nu zeggen dat dit een plaats gekregen heeft, doordat er ooit iemand was, die er heil in zag, die dacht dat het zou werken. De vandaag door mij op Facebook geplaatste spreuken, passen weer volledig in dit verhaal. Thanks Tom Bodett en Robin Stevens!


















Ik kies er ook vandaag weer voor, om de dag te laten verlopen zoals deze komt. Ik laat alles wat de dag biedt en alles wat er zich aandient, gewoon op me afkomen. Ik treed de dag met liefde en vertrouwen tegemoet, omdat ik er klaar voor ben. Ik weet inmiddels, dat er eigenlijk heel weinig of in feite niets is, wat mij nog uit mijn comfortzone kan halen. De spreuken die ik vandaag heb geplaatst passen er dan ook volledig bij. Want beide spreuken berusten op de waarheid. En wie nu op een punt in zijn of haar leven is aangekomen, waarbij hij of zij zichzelf afvraagt hoe het nu komt, dat hij of zij zich zo ellendig voelt, dan spreken de spreuken ook voor zich. Iets of niets van geleerd? Iets of niets geleerd, van dat wat jou als mens, gegeven is? Iets of niets geleerd van de kansen die het leven je geboden heeft? Want dit is de enige reden! De omschrijving, die erbij past. Dat wat als verklaring gegeven kan worden, wanneer je het idee hebt, niet het leven te leiden wat bij je past en hoort. En wellicht komt het hard over, wellicht zal niet iedereen hier meteen van zeggen dat dit zo is. Je kunt jezelf ook even achter het oor krabben en jezelf afvragen of er misschien toch een vorm van waarheid in zit? Een vorm of is het toch De Waarheid?

Ja, de waarheid, voor de persoon die dit wil zien, de persoon die begrijpt dat alles wat hem of haar in het leven overkomt, een gevolg is van een eerder genomen besluit. Een eerder genomen besluit of beslissing. Je zult begrijpen, dat wanneer je de ander voor jou laat beslissen en besluiten, dit ook volledig jouw keuze is. De keuze die jij uit vrije wil genomen hebt. Een keuze uit vrije wil, die jij vervolgens laat leiden door de ander. Ben jij er vandaag klaar voor om dit in te zien? Ben jij er al klaar voor om dit in te zien en dit te begrijpen? Zo ja, dan kun je ermee aan de slag. Dan kun je dat doen, wat ervoor zorgt, dat je jouw leven gaat leven. Het leven wat je gekregen en gekozen hebt voorafgaand aan de werkelijke dag waarop je het eerste levenslicht zag. De lucht als lucht, daarbij de lucht die je via je neus ingeademd hebt gekregen, de lucht als het startsein van het leven, jouw leven. Alles vanuit liefde verbonden, vanuit liefde voor jezelf, iedereen die en alles wat leeft.

Ga jij vanaf vandaag weer vanuit deze liefde leven, of wacht je tot je de liefde van je leven tegenkomt, de baan krijgt waar je zo op zit te hopen en wachten, of wellicht tot je een grote prijs wint, tot je.....? Toen ik van de week een brief van de Staatsloterij ontving, waarin aangegeven werd dat ze mij misten als klant, heb ik even hartelijk gelachen. Ja, gelachen, omdat het geluk bij mij niet zit in dat wat ik krijg, dat wat ik win, maar wat ik kan doen, dat wat ik mag doen, dat wat ik doe, doordat het mij gegeven is. Gemotiveerd door de Zon, gemotiveerd door de Zon en mijn liefde voor het leven, mijn liefde voor iedereen die en alles wat leeft. 

En of de wens van 100% NL nu niet of wel in vervulling gaat, is eigenlijk voor mijzelf niet zo belangrijk. Voor mijzelf totaal niet van belang. Ik ben gelukkig, ik ben tevreden en geniet van iedere dag waarop ik de zon weer op zie komen. Iedere dag waarop ik zie dat het weer licht wordt, de lucht, de hemel van het duister naar licht kleurt, waardoor ik weer een extra dag kan toevoegen aan mijn leven. Mijn leven, het leven wat ik deel met iedereen die en alles wat mij dierbaar is. Iedereen die en alles wat mij dierbaar is, omdat ook de mensen en dieren die niet meer in het dagelijks leven, het leven van alledag aanwezig zijn, dusdanig in mijn hart verweven zitten, dat ik de nabijheid, de herinneringen aan hen en alles wat ik samen met hen heb mogen ervaren en beleven, voor eeuwig en altijd met me meedraag. Ik ben werkelijk een gelukkig en tevreden mens, doe dat wat ik kan en mag doen en geniet er met volle teugen van. Daarbij gemotiveerd door alles wat de Zon met zich meebrengt. Wat de Zon ons allen biedt en geeft.   

Ik vertrouw op en kijk uit naar een gezonde wereld, een wereld waarin iedereen die en alles wat leeft weer het leven leeft wat bij hem of haar past en hoort, waarin iedereen die en alles wat leeft er weer voor kiest om vanuit liefde, geluk en gezondheid te willen leven. Zie ook de volgende link: http://www.dehofvanhetheden.blogspot.nl/p/waarom-de-hof-van-het-heden-en-dare-to.html en het onderstaande stukje wat ik daaruit overgenomen heb. 

"Want in tegenstelling tot vele mensen in de kerk, die door wat de bijbel vertelt het geloof hebben dat de wereld vergaat, we een nieuwe hemel en een nieuwe aarde zullen krijgen, weet ik dat dit niet aan de orde is. Ik voel en ervaar dit dan ook als de belangrijkste boodschap. Ik heb heel sterk het gevoel, dat wij mensen, dan eindelijk de kans krijgen, om Hem, Jezus, te mogen laten zien, dat Hij niet voor niets voor onze zonden gestorven is. Dat wij Hem en daarmee God, mogen laten zien, dat we Hem/Hen dankbaar zijn, voor alles wat Hij voor ons heeft gedaan, in de afgelopen honderden jaren. In alle levens die wij, onze voorouders, (ouders, grootouders, overgrootouders etc.) geleefd hebben. Want de Bijbel zegt letterlijk: "Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft."(Johannes 3:16)."

Ik ga ervoor, ik leef mijn leven. Ik leef het leven, MIJN LEVEN. Het leven wat ik gekregen heb of eigenlijk het meest bijzondere wat mij gegeven is. Het leven wat mij gegeven is, het leven waar ik bewust voor gekozen heb en ik dank God hier iedere dag voor. Ik dank God hier iedere dag voor en vraag daarbij hulp voor iedereen die en alles wat leeft, omdat ik ieder mens alle geluk gun. Want wanneer ieder mens weer het leven leeft, waarvoor hij of zij gekozen heeft, voor het werkelijke leven gestart is, zal ook ieder mens, daarbij alles wat leeft, weer gelukkig kunnen zijn. Weer gelukkig en gezond kunnen en mogen zijn. Want wat is er nu mooier dan het leven leven waar je zelf voor hebt mogen kiezen? Wat is er nu mooier dat het leven te leven waar jij zelf voorafgaand aan jouw keuze, naar hebt mogen kijken en het leven leven waar je bewust voor gekozen hebt.

Bewust voor gekozen hebt, omdat je op die manier ook werkelijk het leven kan leven wat bij je past, het leven kan leven wat bij je hoort. Het leven wat jou gelukkig maakt. Het leven wat ervoor zorgt, dat je werkelijk weer van waarde bent en van waarde kunt en mag zijn. Want wanneer jij weer van waarde bent, kun je alles doen wat je hart begeert. En jouw hart begeert dan ook werkelijk alleen dat wat mogelijk is, dat wat jou gegeven is, dat wat voor jou voor handen is. En mocht het nu zo zijn, dat je denkt dat je tekort komt, mocht het nu zo zijn dat je het gevoel hebt iets te missen, vraag je dan eens af wat je mist? Vraag je dan eens af wat je nodig hebt, om in liefde, geluk en gezondheid te kunnen leven? Wat heb je nodig, wat heb je nodig en wat is er nodig om je leven in liefde, geluk en gezondheid te kunnen leven. De eerste levensbehoefte, dat dit niet alleen gebaseerd is op eten, drinken en een dak boven je hoofd maar het allerbelangrijkste, iedere dag dat kunnen doen wat voor jou mogelijk is, wat voor jou voorafgaand is weggelegd, dan zul je daar ook echt blij  van worden en blij of zelfs gelukkig door zijn. 

Ik deel mijn leven, ik deel dat wat mij helpt met iedereen die het horen, zien of weten wil. Ieder mens die daar behoefte aan heeft, ieder mens die ervoor kiest, om ook weer een mooi en gezond leven te leven. En het enige wat ieder mens hoeft te doen, kan doen en mag doen, is ook weer voor het leven te kiezen, waar hij of zij voorafgaand aan, even naar heeft mogen kijken. Het leven wat jij hebt mogen zien, waardoor jij ook zeker weet, waarvan jij het vertrouwen en geloof hebt, dat dit jou brengt waar je mag zijn. Het leven waar jij mag zijn, waar jij mag wezen. Waar jij in wezen jezelf kunt en mag zijn. 

De keuze is aan jou. Het is jouw keuze. Laat je je leiden door alles wat van jou verlangd wordt? Laat je je verleiden, laten je je misleiden of kies je nu voor jezelf? Natuurlijk mag je wachten, natuurlijk mag jij dat doen wat voor jou goed voelt. En wanneer het moment dan komt dat je voelt dat alles wat je tot dat moment gedaan hebt niet meer juist voelt, dan mag jij alsnog voor jezelf kiezen. De keuze is aan jou. Ik kies ervoor om dat te doen wat voor mij juist voelt, ik kies ervoor om te doen wat bij mij past en bij mij hoort. Ook jij kunt weer doen wat bij je past en bij je hoort. Omdat je daar zelf blij van wordt en er door dit te doen de ander, ieder ander, mee kunt helpen. 

En ik mag je helpen, ik mag en kan je helpen, omdat ik mensen mee kan en mag helpen die ook weer in contact willen komen met zichzelf, mensen die ook net als ik, weer met zichzelf in contact willen staan. Want wat is er nu mooier dan dat je weer met jezelf in contact staat? Wat is er nu mooier om te weten waar jouw grenzen liggen? Wat is er nu mooier om te weten wat jou baat en wat jou schaadt? Want wanneer je weer weet wat je baat en schaadt, kun je met jezelf leven, kun je met jezelf en ieder ander zijn. Kun je in liefde leven, in Liefde, Geluk en Gezondheid Leven! LEVEN, Ben jij er al klaar voor? En dit stukje herhaal ik nog even, evenals het bekende onderstaande stuk van alles wat ik de afgelopen tijd daarbij heb gedeeld. 

"Want leven daar gaat het om. Leven is iets wat ieder mens, ieder dier en alles wat leeft mag, zonder tussenkomst of hinder van iets wat door de mens bedacht, verzonnen of gecreëerd is. Want het leven is ieder mens gegeven en het leven wat je gegeven is mag door niets of niemand van jou afgenomen worden. Zal jou door niets of niemand afgenomen worden, tenzij jij ervoor kiest om jouw verbinding met God, die jou het leven gegeven heeft, door het inblazen van de Goddelijke ziel, zelf te verbreken. Door dat te doen, waardoor jij niet meer van waarde bent, door jezelf niet langer als Kind van God te zien, door jezelf niet meer als waardevol te zien. Door je te ontdoen van jouw waardigheid. Want dat dit gebeurt wanneer je jezelf tekort doet, zal ieder mens weer mogen weten. Ieder mens die dat nodig heeft en bereid is om dit weer te zien." 

"Ik ben me bewust van mijn rol in het leven. Ik ben me bewust van wat ik kan en mag doen. Het gevoel van waarde te zijn, is iets wat ik iedere dag ervaar. Het gevoel van waarde te zijn helpt me, iedere dag. En wanneer ik onverhoopt toch de gedachte heb of beter gezegd had, omdat ik iets moest veranderen, gaf ik daar gehoor aan. Gaf ik daar meteen of vrijwel meteen gehoor aan, omdat ik zonder er gehoor aan te geven, het gevoel had, dat de puzzelstukjes steeds verder van elkaar af kwamen te staan. Steeds verder verwijderd van mijn beeld van een gezonde wereld. Ik draag mijn verantwoordelijkheid, ik draag de rol of taak die ik op me genomen heb, om er uit liefde voor te kiezen en doe dit met trots en blijdschap. Dat ik werkelijk niet meer geplaagd wordt door negatieve gedachten en verwachtingen, is iets waar ik best even aan heb moeten wennen. Want weet je hoe lastig het is, om alleen maar vertrouwen te hebben in een wereld waarin wantrouwen en onzekerheid de basis lijkt te zijn geworden? 

Toch ben ik doorgegaan met mijn taak. Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. Want: Liefde overwint alles!" http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf 

Daarom kan ik niet anders dan het volgende te zeggen en te adviseren: Kies in Hemelsnaam voor jezelf. Kies voor jezelf, door goed voor jezelf te zorgen, je niet meer te laten verleiden of misleiden, door alles wat je aangeboden wordt. Kies vanuit je hart en wanneer je je hoofd wilt gebruiken lees dan alle blogs die ik heb mogen schrijven en bekijk alle linkjes die ik hierin heb mogen plaatsen om te zien, voelen, ervaren en beleven wat wij samen kunnen doen. Ik wil, kan en mag iedereen helpen die het nodig heeft en erom vraagt. Het gaat om onze gezamenlijke toekomst. Het gaat om jou, mij, iedereen die en alles wat leeft. 

"En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE VOOR ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ERVOOR zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven."

En ben je er NU ook klaar VOOR om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston: "Step by step" https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU en het mooie lied van Jason Mraz:  "I won't give up", https://www.youtube.com/watch?v=ZYqcpTYQ8I4Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer je van jezelf houdt, kun je van een ander houden en positieve emoties en gedachten helpen ieder mens daarbij. Want als de ander zich goed voelt, voel jij je goed!!! Hoe simpel kan het zijn?" DURF (JIJ) TE HELPEN? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten