dinsdag 31 maart 2015

Hoe mooi is het, dat alles vanzelf op je pad komt wat nodig is, wanneer jij je leven weer gaat leven?

'Dinsdagavond 31 maart: Zware avondspits verwacht'

"Wat gaat er  vanavond gebeuren? Hieronder de hoofdpunten uit de nieuwsagenda van dinsdagavond 31 maart 2015.

Uiteraard kunt u al deze nieuwsverhalen blijven volgen op NU.nl. Een pushbericht ontvangen? Klik dan in de NU.nl-app onder dit bericht op een van de onderwerpen en kies 'mijn nieuws + pushbericht'.  

Klik hier om u in te schrijven voor de nieuwsupdate (mail) om 12.00 uur 

1. Zware avondspits verwacht

Door de harde wind op dinsdag verwacht de verkeersinformatiedienst een zware avondspits. Al de hele dag waaien op verschillende plaatsen in Nederland vrachtwagens om. De combinatie van wind en buien is een garantie voor gevaarlijk rij-omstandigheden.

Zie ook: Veel vrachtwagens waaien om door harde wind 

Bekijk het complete weerbericht en de actuele situatie op de weg en treininformatie

2. Oefenwedstrijd Nederland-Spanje

3. TV- tips 

De informatie die onder de kopjes te vinden is, kun je natuurlijk wanneer je dit wilt weer nalezen onder: http://www.nu.nl/dvn/4022092/dinsdagavond-31-maart-zware-avondspits-verwacht.html Want dat het dit keer goed is dat je het nieuws, of in het geval van de waarschuwing over de zware windstoten tot je door laat dringen, is wel het aanraden waard. Aan te raden, omdat je daardoor beseft, dat je, wanneer je in de auto zit, alle aandacht bij de weg, je medeweggebruikers en dat wat het verkeer van ieder mens vereist in ogenschouw neemt. Honderd procent aandacht, honderd procent aandacht niets meer of minder! 

Honderd procent aandacht, omdat het niet alleen om jou gaat. Het niet alleen te maken heeft met of jij iets of niets doet, het te maken heeft met het samenspel, het samenspel van jou, je medeweggebruikers en alles wat het weer, de wind en de omstandigheden met zich meebrengt. Want dat dit, wanneer het weer zo onstuimig is, geen overbodige luxe is, zal iedereen vanzelf ervaren. Iedereen die bereid is, om zijn  of haar verantwoordelijkheid te nemen. Ja, want wanneer je je verantwoordelijkheid neemt, ben je in staat om jouw leven te leiden en mag je net als ieder ander beslissen, om je leven te leiden zoals jij dit wilt. De zekerheid dat je dit op de meest volwaardige manier kunt doen, kan niemand je geven, tenzij je bereid bent, om bij alles wat je doet weer de "100% aandacht regel" in te voeren. 

Dat deze regel, in combinatie met het nemen van je verantwoordelijkheid, een bijdrage levert, aan het besluit om wel of niet de weg op te gaan, zal iedereen zelf mogen ervaren. Want je kunt er wel of niet voor kiezen om de drukte, daarmee de storm, files en zware avondspits te trotseren. Dit is een keuze en deze keuze is volledig aan jou. Omdat jij jouw leven mag leiden, daardoor je leven kunt leven. Omdat je ervoor kiest om je leven te leven, je leven op de meest natuurlijke manier te leiden. Of het in de file staan, wanneer het stormt of enige andere door weer- of verkeersomstandigheden veroorzaakte zware avondspits daarbij hoort, daar kun je je vraagtekens bijzetten? Of neem jij dit voor lief? Neem jij het voor lief, omdat je weet dat er ook andere dagen zijn? Je je erbij neergelegd hebt, dat je elke dag in de ochtend en avondspits moet staan? Omdat het werk wat je hebt, datgene wat je doet, iets is waarbij jij je goed voelt, waarvan jij weet dat dit je voldoening geeft en daarnaast  natuurlijk "de nodige bron van inkomsten biedt" om jouw leven op de meest volwaardige manier te kunnen leiden? 

Of dit ook werkelijk zo is, dat kun je alleen maar zelf beoordelen, mag je volledig zelf beoordelen en mag je zelf bepalen? Want dat dit een verbinding is die nodig is, om je leven op de meest volwaardige manier te kunnen leiden, dat zul je op een gegeven moment vanzelf ervaren. Dat zul je op een gegeven moment vanzelf ondervinden, tenzij je het vertrouwen hebt en dat doet wat je hart je ingeeft. Want wanneer je doet wat je hart je ingeeft, mag je jouw leven leven. Wanneer je doet wat je hart je ingeeft, zul je werkelijk dat doen wat bij je past en hoort. Zul je dat doen wat je voldoening geeft en de energie die nodig is, om je leven op de meest natuurlijke manier te kunnen leven. Een leven vanuit vertrouwen, een leven waarin jij bewust je verantwoordelijkheid neemt. Je verantwoordelijkheid om met 100% aandacht te leven. Zodat je straks aan het einde van je leven niet kunt zeggen: Ik wist het niet!

Want aan het einde van je leven zeggen dat je niet wist hoe je je leven op de meest volwaardige manier zou kunnen leven, is alsof je het niet geleefd hebt. Omdat je geen vertrouwen had? Omdat je niet wist waar je goed in was? Omdat je niet wist waar jouw waarde in lag? Wat jouw waarde was? Omdat er nooit één dag geweest is waarop jij hebt gedacht: Is dit het nu? Is dit nu alles wat het leven te bieden heeft? Is dit nu werkelijk dat waar ik mijn leven voor leef? Wanneer je eraan toe bent en je jezelf die vragen stelt, is het werkelijk tijd om jezelf eens goed in de spiegel aan te kijken. Dan is het tijd, om jezelf af te vragen, wie je bent, wat je bent en waarom je voor dit leven gekozen hebt. Omdat ieder mens mag weten wie hij of zij is, ieder mens mag weten waar hij of zij goed in is. Ieder mens de kans krijgt om zijn of haar leven te leven. Een leven in vertrouwen een leven in dankbaarheid, een leven naar volle tevredenheid, omdat dit de basisbegrippen zijn van een leven wat God de mens gegeven heeft. Het leven wat je mag leven omdat jij dit volgens jouw geboorterecht mag leven. 

Hoewel er ook vandaag veel meer nieuws is, er veel meer te vertellen, te schrijven en te delen is, houd ik het voor vandaag even op Geboorterecht, omdat we of velen van ons, zich al te vaak van hun geboorterecht hebben ontdaan. Ook hier heb ik een gedicht over mogen schrijven in 2010. Een gedicht wat je aanspreekt of niet, ieders eigen keuze. Omdat jij mag beslissen wat je ermee doet, dit onderdeel vormt van jouw geboorterecht en het recht om te leven. Wederom de reden waarom ik dit gedicht samen met de andere gedichten als bewustwordingskaarten uit heb gebracht. 

Geboorterecht 

Weet jij eigenlijk wat geboorterecht is? 
Het recht om gelukkig te zijn, zonder zorgen en of 
angsten te mogen leven. 

De start is daarbij van het grootste belang, 
daarnaast hoe je omgaat met alles en iedereen, 
in harmonie, in vriendschap en rust, 
niet om te vergaren van kennis of bezit 
maar juist het delen ervan en het geven. 

Wanneer je dit beseft en doet, 
zal de wereld er elke dag een beetje mooier uit gaan zien, 
verlost van honger, oorlog, hebzucht en macht, 
is dit dan uiteindelijk toch echt mogelijk misschien? 
Ik wil en ga ervoor om dit te realiseren,
zal er alles aan doen wat in mijn macht ligt bovendien. 

Door alles wat ik heb mogen ervaren, 
alle landen die ik heb bezocht, 
mensen die ik heb leren kennen, 
weet ik dat het mogelijk is om mijn droom waar te maken. 

Natuurlijk heb ik daar meerdere mensen bij nodig, idealisten of realisten, 
in ieder geval is het van belang dat zij niet meer slapen maar waken. 

Bewust zijn is iets wat we als mens
eigenlijk allemaal als geboorterecht hebben meegekregen. 

Daarbij ook de vrijheid van meningsuiting en keuzes maken, 
dit laatste tussen ons gezegd en gezwegen. 

Dit gedicht en de kaarten met de andere gedichten zijn gratis te downloaden op: http://www.dehofvanhetheden.nl/winkel2.html En ook dit keer past de door mij geplaatste tekst en de daarbij geplaatste foto op mijn persoonlijke Facebookpagina, er weer volledig bij.



Jij beslist, jij mag kiezen, het gaat om jou, je eigen keuze, omdat het jouw leven is en wanneer jij dit vanaf nu weer laat leiden door alles wat er op je pad komt, alles wat jou een goed gevoel geeft, doe je je geboorterecht eer aan. Doe je je geboorterecht werkelijk eer aan en kun jij dit aan iedereen laten zien, die dit nodig heeft. Want onbegrensd vertrouwen en het uitspreken van dagelijkse dankbaarheid, is de moeite waard. De moeite waard, voor iedereen die en alles wat leeft daarbij voor de zon een regelrecht aanmoediging, om nog eens extra haar best te doen. Omdat de zon weet, hoe hard we dit als mens, in de wereld van nu nodig hebben, waardoor zij gehoor geeft aan het verlangen, om dit kleine stukje, middels haar energie te bevredigen. Be-peacefull-and, ben-vredig-en. Want dat tevreden zijn, geen werkwoord is, maar een toestand, waarin je verkeert, op het moment dat je geen hoogtepunten meer verlangt, zal ieder mens vanzelf ervaren. Ieder mens, die snapt, dat alles wat hij of zij mee mag maken, voorbestemd is. Alles wat hij of zij mee mag maken, op een dusdanige manier geregisseerd is, dat alles wat er op je pad mag komen, precies op het voor jou juiste moment komt. Op het moment waarop jij er klaar voor bent. Op het moment, waarop ieder mens, volledig van uit eigen kracht en kunnen, zijn of haar verwachtingen loslaat. Zijn of haar verwachtingen en daarmee alles waarop je je als mens kunt voorbereiden. 

Omdat vrijwel iedereen uit ervaring weet dat het je voorbereiden op, het verwachten van, leidt tot iets wat je bedenkt. Leidt tot iets, wat niet natuurlijk is, maar wat voornamelijk bedoeld is, om je als mens in verwarring te brengen. In verwarring te brengen en je daarbij volop bezig te houden. Bezig te houden met allerlei dingen, allerlei zaken en soms zelfs allerlei mensen, kortom alles wat niet van belang is. Wat niet van belang is en wat er niet toe doet, omdat dit in eerste instantie geen bijdrage levert aan jouw welzijn. Omdat het ervoor zorgt dat je niet kunt zijn. Omdat dit ervoor zorgt dat je er niet bent, niet bij bent. Er niet bij en niet wel bent, niet gezond, niet alert, niet in de opperste staat van paraatheid bent. Vanaf het moment waarop ik alle verwachtingen heb losgelaten, daarbij alles waarop ik me zou kunnen voorbereiden, me volledig liet leiden door vertrouwen, groeide dit met de dag, groeide dit zienderogen. Ik ging werkelijk zien, ik doorzag meer dan ik me voor mogelijk had kunnen houden. En alleen door het los te laten, door er niet meer mee bezig te zijn. Ik kreeg weer energie, energie om te leven, energie om dat te doen wat bij me past en hoort, omdat ik alleen op die manier van nut en van belang ben. 

Van nut en van belang, onderdeel van het vanuit natuurlijk vertrouwen leven. Iets wat ieder mens kan, voor ieder mens mogelijk is. Omdat vertrouwen onderdeel is van de natuur. De natuur vertrouwen is en alles wat dit nu nog tegenspreekt, vanzelf geconfronteerd zal worden met de eigen natuur. De natuur die voortkomt uit liefde. Liefde waardoor alles ten goede keert. Liefde waardoor er alleen maar winnaars zijn. Waardoor ieder mens vrienden heeft, ieder mens tevreden en in harmonie is en ieder mens in staat is, de mogelijkheid heeft om in liefde met iedereen die en alles wat leeft te leven. Zodat je in liefde met iedereen die en alles wat leeft kunt zijn. Waardoor dit ieders kracht wordt. De kracht die jou laat weten dat je goed bent, dat je van waarde bent en altijd van waarde zult zijn, wanneer je dit ook toestaat van ieder ander. Ieder ander, als je gelijke zien. Ieder ander als waardevol te zien. Ik kies daar met heel mijn hart en alles wat ik ben voor.

Ik kies ervoor om volledig mezelf en daarbij de naaste, maar ook de gelijke van ieder ander te zijn. Van ieder ander, waardoor ik ieder ander kan laten, me in ieder ander kan verplaatsen, me in de ander kan verplaatsen, zonder daar zelf anders door te worden. Ik heb al het andere, inclusief gedachtes over de ander, werkelijk losgelaten, luister alleen nog naar mijn hart. Omdat ik vanuit mijn hart, hoor, zie en voel wat werkelijk waar is en wat niet, omdat ik vanuit mijn hart mag weten. Ik heb vertrouwen, en weet dat iedereen die en alles wat op mijn pad mag komen, voorbestemd is. Want het vertrouwen gaat gepaard met zien wat er op je pad komt en erop vertrouwen dat datgene mag gebeuren, mag plaatsvinden wat noodzaak is. Omdat het onderdeel vormt van de natuur, onderdeel is van de natuur en altijd onderdeel zal zijn, hoe hard de mensheid ook zijn of haar best doet om het tegenovergestelde in werk te stellen. 

Ik vertrouw op een leven in liefde, geluk en gezondheid. Een leven waarin ieder mens weer van waarde is en van waarde wil zijn. Ik geloof in een leefbare wereld. Ik geloof in een wereld waarin economische belangen, voor mijn gevoel de enige veroorzaker van alle strijd, strijd in ieder opzicht, zijn langste tijd heeft gehad. Daarom ga ik door met mijn taak. Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. Want: Liefde overwint alles!" http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf 

Daarom kan ik niet anders dan het volgende te zeggen en te adviseren: Kies in Hemelsnaam voor jezelf. Kies voor jezelf, door goed voor jezelf te zorgen, je niet meer te laten verleiden of misleiden, door alles wat je aangeboden wordt. Kies vanuit je hart en wanneer je je hoofd wilt gebruiken lees dan alle blogs die ik heb mogen schrijven en bekijk alle linkjes die ik hierin heb mogen plaatsen om te zien, voelen, ervaren en beleven wat wij samen kunnen doen. Ik wil, kan en mag iedereen helpen die het nodig heeft en erom vraagt. Het gaat om onze gezamenlijke toekomst. Het gaat om jou, mij, iedereen die en alles wat leeft. 

"En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE VOOR ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ERVOOR zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven."

En ben je er NU ook klaar VOOR om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston: "Step by step" https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU en het mooie lied van Jason Mraz:  "I won't give up", https://www.youtube.com/watch?v=ZYqcpTYQ8I4Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer je van jezelf houdt, kun je van een ander houden en positieve emoties en gedachten helpen ieder mens daarbij. Want als de ander zich goed voelt, voel jij je goed!!! Hoe simpel kan het zijn?" DURF (JIJ) TE HELPEN? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten